Donja

Donja

maandag 14 juli 2014

spelen

Wat zijn die denkspelletjes voor honden duur.....had al wat tips gekregen om zelf wat te maken en daardoor kwam ik op het volgende idee: DUPLO.

Van de DUPLO heb ik op een grote plaat van allerlei verschillende dingen gebouwd waarin ik een voertje kan verstoppen, geweldig vindt Donja het, ze moet gaan zitten, ik doe mijn hand voor haar ogen en verstop het voertje. Rustig, in honden begrippen :-), snuffelt ze de plaat af en als het te lastig is help ik haar. Vaak is dat niet nodig want iets voorzichtig afbreken lukt haar ook prima!

Wat ook leuk is, de kleinkinderen vinden een pup leuk maar dat bijten.....dit is een spel wat ze heel leuk vinden om met haar te doen en als het saai begint te worden....bouw ik gewoon iets nieuws. Wisten jullie dat 10 minuten een denkspelletje doen met je hond gelijk staat aan een uur lichamelijk bewegen? Ze worden er erg moe van en met zo'n druk figuurtje is dat heel prettig.








3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! En wat wordt ze al groot!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim bedacht om met Duplo te werken! Ik lees dat je fleecespeeltjes zelf maken ook al hebt ontdekt :) Wist je dat je met een paar fleecedekentjes ook heel leuk een zoekveld kunt maken? Misschien dat je uit deze link ook nog wat inspiratie kunt halen. http://www.fleecehondenspeeltjes.nl/sliert

    BeantwoordenVerwijderen