Donja

Donja

vrijdag 18 juli 2014

waterfun

pfff wat een hitte, Donja slaapt veel, vooral de middagen brengt ze slapend door. Bij de kringloop heb ik voor 80 eurocent een bak gekocht die de hele dag gevuld in de tuin staat. Ze drinkt er heel lief geregeld uit en als ik er een voertje in doe gaat ze dat er wel uithalen maar daar blijft het wel bij. Wat ze geweldig vindt is de tuinslang, happen naar de waterstraal vindt ze super!

Het valt me op dat ik weinig schrijf over haar doofheid, eigenlijk hebben we er niet zo heel veel moeite mee. Hoe flexibel is een mens, ik merk dat ik me gewoon aanpas en dat veel dingen automatisch gaan. Natuurlijk gebruiken we onze gebaren, praat ik ook gewoon tegen haar( ze hoort het niet maar voelt het wel), is Donja intelligent zoals elke Border Collie, nee dat komt goed.

Moeilijker is haar voernijd, ontstaan door het gezamenlijk moeten eten uit 1 etensbak bij de fokker. Ze wil alles wat van eten is hebben en gelijk verslinden. Daarom zullen we haar nooit een stukje worst, korstje kaas of iets anders geven als wij aan het eten zijn. Het kost ons nu al moeite genoeg om haar van tafel te houden. Dat is ook de reden dat het vlees even in de diepvries blijft en we zijn overgestapt op Kjen, een hondenbrok zonder granen. Ik kan haar dat handje voor handje voeren zodat ik rust kan creeren tijdens de maaltijd. Handje voor handje in haar voerbak, pas mogen eten als ik dat aan geef. Dat gaat goed, nu kan zefs Kwispel aan mijn andere kant ook wat brokjes eten. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten